reklama

americky dennik 1 - Zaciatok dobry, vsetko dobre

Dnes pise: Misko Mozno ste poculi nieco o tom, kolko sil nas stalo vybavit vsetky formality spojene s udelenim viz, letenkami, komplikacie v agenture a so skolou, jednoducho vsetky tie hluposti ktorych slavnostnym ukoncenim je nastupenie do lietadla. Bolo toho dost, ale netreba sa k tomu vracat. Dolezite je, ze po tom vsetkom sme si mysleli, ze budeme po spravnosti odmeneni pozitivnymi zazitkami, ze najvacsie stresy su uz za nami... ...buducnost mala ukazat, ako sme sa mylili..:)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Na uvod vam slubujem, ze sa budem snazit co najmenej prehanat, ale budeto tazke...setko to boli udalosti nabite emociami...no a...ved mapoznate:)

Cesta sa zacala velmi pokojne, na letisku sme sa rozlucili s mamou aMartinkou a vydali sme sa v ustrety nasej ziarivej buducnosti.Vychutnali sme si kratky let z Viedne do Milana, aj ked kvoli suvislejvrstve mrakov sme toho az tak moc nevideli.

To sa zmenilo po prestupe v Milane. Mraky zmizli a mohli sme sme sakochat nadhernym vyhladom na Alpske hrebene..kraasa...postupene sme sapresunuli nad ocean, ktory nas zacal velmi rychlo nudit (hlavne Martinaktory bol trochu smutny z toho, ze som to bol vzdy ja kto vychytalsedadlo pri okne:). Zvysok cesty sme sa venovali sledovaniu filmov aspanku...a kazdou minutou sme sa blizili k Newarku a prvym skutocnym"zazitkom":)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tesne pred pristatim sme sa snazili zazriet Manhattan, ale podarilosa nam to len na par sekund, pretoze sme sedeli na zlej stranelietadla. Martin sice tvrdil ze uvidel sochu slobody, ale ja muneverim.

Lietadlo dosadlo a my sme sa ponahlali na colnicu kedze sme mali vNewarku len velmi malo casu. A tam to zacalo byt zabavne. Kedze som uzraz vysluchom pri okienku na americkej colnici presiel, bol som celkomv klude. Vsetko prebiehalo tak ako som si to pamatal az na jedendetail. Colnik nepodal moje dokumenty mne do ruky ale pusunul ichpolicajtke z imgracneho a ta si ma odviedla prec...na rade bol martin aani si nestihol vsimnut ze nieco nie je v poriadku. A tu sa nase cestyrozdelili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Martin pokracoval bez problemov dalej..myslel si ze ho cakam pribaggage claime...tam ma nenasiel, ale kedze nevidel nikde ani mojubatozinu, predpokladal ze som si ju siel preclit. Ked ma nevidel ani vrade na check in batoziny, zacal tusit ze nieco nie je v poriadku. Azked prisiel ku gatu a nevidel ma ani tam, doslo mu, ze som s najvacsoupravdepodobnostou za nim a nie pred nim. Cakal 3/4 hodiny az kymnemusel nastupit do lietadla. Bez toho aby tusil kde ma kamarata, beztoho aby vedel ako vyzeraju ludia ktori nas malju cakat o tri hodinyneskor na letisku v Minneapolise.

Medzicasom som sa ja vyborne zabaval. Spominana pani policajtka maodviedla do malej miestnosti podobnej cakarni, plnej ludi. Atmosferabola nabita emociami. Nikdo S tych ludi netusil co tam robi ani akodlho tam bude. Vsetci vyzerali zdeprimovane, niektori vystrasene a parcudzokrajnych zien malo slzy v ociach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V tejto miestnosti som stravil dalsie styri hodiny. Dovtedy som sinevedel predstavit ako pomaly moze bezat cas ked je clovek nervozny,kazdu chvilu ocakava ze si ho zavolaju k prepazke a bude moct odist.Nemal som knihu ani mp3, nemohol som si zavolat, nemal som hodiny, asamozrejme ani ponatie preco tam sedim, ako dlho tam budem sediet a cima vobec pustia do Statov. Moj jediny pokus vytiahnut z colnikov nejakeinformacie bol odmietnuty slovami "sit down sir, be patient."

Najviac som sa bal toho ako dopadne martin...nepoznal rossovcov, anetusil som ako im da vediet ze sa nieco pokaslalo. On mal alenastastie pri sebe mobil, aj ked s nulovym kreditom. Napriek tomuvyskusal mi poslat sms. Ja som si mobil zapol asi po 2 hodinach, chcelsom sa zahrat hry a ukratit si tak cas. Namiesto toho mi nejakymzazrakom prisla od martina sms...rychlo som mu odpisal, ze som vpohode, ze sa ozvem co najskor a ze rossovcov najde podla cervenehobalonika ktory budu drzat. V miestnosti nebol skoro ziaden signal, alesms po chvili predsalen bolo odoslana. Vedomie za martin pravdepodobnedocestuje v poriadku ma dost ukludnilo. a tak som cakal dalej...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po styroch hodinach uz zacalo byt extremne tazke trpezlivo cakat,hlavne po tom ako jedneho sveda poslali domov len pre to ze predvadsiatimi rokmi emigroval z iraku a potom co som si uvedomil, zeludia prichadzaju a odchadzaju a ja tam stale sedim bez toho aby saniekto obtazovalmi podat vysvetlenie. Tak som sa znova, tentokrattrosku doraznejsie opytal kde je problem...nakoniec mi vyhoveli, podalimi vysvetlenie a asi za polhodinu si ma zavolai k okienku...bol somoficialne vpusteny na uzemie spojenych statov americkych - do krajinyslobody a neobmedzenych moznosti.

Bol som si isty ze tym sa moje problemy skoncili...ale opat omyl.Kedze som stravil 4 hodiny zavrety na imigracnom...moju batozinu nemalkto vyzdvihnut...a neostala ani v hale baggage claimov...nahlasil somteda stratu batoziny a bolo mi povedane ze si ju budem moct vyzdvihnutv Minneapolise. Problem bo v tom, ze batozinu si treba pri vstupe doUSA preclit, co som ale ja neurobil kedze som ju nenasiel. Toto neskorsposobilo problemy...doteraz netusim co sa stalo...kazdopadne dohladania mojho kufra som postupne zapojil troch ludi - v newarku aj vminneapolise kam som nakoniec dorazil dalsim letom (ktory malmimochodom 2-hodinove meskanie). po 2 dnoch hladania ani jeden z tychtroch zdrojov netusil kde by mohol moj kufor byt...pomaly som sa s nimlucil, ale aspon v tomto smere som mal stastie, ked nakoniec na stvrtyden dorazil.

S Martinom aj s Rossowcami som sa stretol v Minneapolise, zvitalisme sa po rokoch (nie s martinom - s rossowcami) a nadsene smerozoberali svoje cerstve dojmy. Nasledne sme sa sice unaveni ale hladnizastavili na pizzu u brata Elaine - Davea a jeho zeny Pat, kde smedoteraz:)) Byvame u nich prve 2 tyzdne, su to skveli, strasne mililudia...ale o tom uz viac nabuduce...

Michal Fiabane

Michal Fiabane

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Studenti prave prezivajuci leto v amerike... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu